Myšlenka dekonstruovat a následně nově zaranžovat téměř posvátné songy Honzy Nedvěda by se mohla zdát kacířskou, ovšem kvarteto Viléma Spilky se tohoto nesnadno si představitelného úkolu zhostilo se ctí. „Hudba Honzy Nedvěda a Brontosaurů byla součástí mého zálesáckého dětství,“ upřesňuje kapelník. „Když se oprostíte od místy kýčovitých a někdy poněkud naivních textů, zbyde melodie, a tu Honza Nedvěd prostě napsat umí.“ Melodie písniček zůstávají, ale kolem nich se dějí nejrůznější více či méně šokantní věci. Metrické i harmonické změny jdou ale vždy písni v ústrety, nikoliv proti ní. „Píseň musí zůstat písní,“ dodává Spilka. „Základní sdělení Nedvědových skladbiček je navíc natolik silné, že si i o aranžmá řekly vlastně samy.“
Album Podvod zpracovává osm z nejznámějších Nedvědových hitů, jmenovitě titulní Podvod, Ptáčata, Růže z papíru, Stánky, Tulácký ráno, Zrnka, Na kameni kámen a Hejna včel. Průzračnost a prostota harmonií nedvědovského repertoáru je až nečekaně inspirativní a navíc nabízí prostor pro vytvoření specifického a neopakovatelného zvuku nové Spilkovy kapely, která spojuje hráče s různou mírou ponoření v jazzovém žánru.
1 6 7 10 11 13 18